Bedrijven

Hardlopende unieke herenmerken afkomstig uit Nederland

In ons mooie kikkerlandje ontstaan veel nieuwe merken in elke soort branche. Sommige merken groeien enorm hard terwijl andere merken 5 jaar bestaan niet eens behalen. Wat ons wel is opgevallen is dat de juiste marketingmix gebruiken enorm veel kan helpen. Zo hebben de hard groeiende merken allen een USP. Beter bekend als een Unique selling point. Een USP wilt eigenlijk zeggen dat het bedrijf of merk zichzelf kan onderscheiden van de concurrentie omdat zij zichzelf afzonderen van de markt door middel van een USP. Dit kan dus zijn dat al je sieraden van 100% Nikkel Free zijn en een bijdrage leveren aan bijvoorbeeld WWF. Een USP kan ook zijn dat cultuur verwerkt wordt in je product waardoor je jezelf kan onderscheiden van de huidige cultuur waar u in leeft. Er zijn miljoenen Unique selling points. Zonder een USP is het lastiger om de doelgroep ervan te overtuigen waarom zij dat product bij jou moeten aanschaffen terwijl de concurrent hetzelfde aanbied voor dezelfde prijs. Hieronder zijn een paar merken die in Nederland enorm gegroeid zijn in een relatief korte periode.

 

My Brand

My Brand is een heren en kinderen kledingmerk dat in 2009 werd opgericht door twee Italiaanse broers. My Brand is ontstaan in Amsterdam. Het kledingmerk groeide snel door de gewaagde en speelse prints en teksten het merk op de kledingstukken verwerkt. Denk hierbij aan de steentjes, verfplekken of neon-kleuren die in de kleding verwerkt wordt. My brand heeft de missie om exclusiviteit en luxe, maar ook kwaliteit te bieden aan haar klanten. Dit kunt u ook terugzien in de kledingstukken. Vaak krijg je het gevoel van luxe bij My Brand kleding. Kledingstukken van My brand worden door de hoge kwaliteit materialen gemaakt zodat de klant er lang van kan genieten. My brand wordt ook als High-end merk beschouwd, dat betekent dat de prijs van My brand producten vaak hoger ligt dan een normaal basic shirt bij de H&M of Zara.

 

AB lifestyle

AB lifestyle is begonnen als een bedrijf die alleen petten verkocht. AB caps is na 6 maanden veranderd in AB lifestyle doordat de verkoop goed liep. Dit kledingmerk is bekender onder de mannen dan vrouwen. Dit heeft te maken met het feit dat AB lifestyle in opdracht van profvoetballer Alexander Büttner gemaakt is. Door zijn invloed heeft het merk veel aandacht gekregen waardoor het vanaf de start al lekker liep. Het merk zelf is echter door Nicky Bleije en Denny Büttner opgericht. Voordat in 2017 zij hun eerste fysieke winkel openden verkochten zij online en via 70 verkooppunten in Nederland enorm veel. Na 3 jaar groeide het bedrijf uit tot een miljoenenbedrijf. Dit is dus erg uitzonderlijk. In 2019 begon het merk met de verkoop van kleding voor vrouwen en kinderen.

 

https://konceptstore.nl/collections/ab-lifestyle/heren